je bevindt je hier: Home / Voorstellingen / Lebbis - Optredens op bijzondere locaties
Artiest...

Lebbis

Laatste Nieuws

Terugluisteren: Lebbis en Koos bij Vroege Vogels

Eind augustus liep het radioprogramma Vroege Vogels mee tijdens de Wandeltournee die Hans Sibbel en zijn vriend / regisseur Koos Terpstra in De Peel liepen.Geen mooi... »

Lebbis' Wandeltournee op magische wijze afgesloten

Gisteravond sloot Lebbis zijn Wandeltournee door natuurgebied De Peel af met een magisch optreden op de voormalige vuilstort in natuurgebied de Heesbeemden (Kro... »

V.a. 21 mei: Lebbis&Koos columnisten New Scientist

Hans Sibbel en zijn regisseur Koos Terpstra worden vaste columnisten van de Nederlandstalige New Scientist. New Scientist is het grootste wetenschappelijke weekblad ter wereld... »

Lebbis zet BRANDING als download online

Als eerste cabaretier van Nederland biedt Lebbis (Hans Sibbel) zijn Poelifinario-winnende show BRANDING als betaalde download via het internet aan op zijn eigen site. Onder he... »

Lebbis: 'vertel nou iets wat pijn doet!'

In een interview met de Amsterdamse krant De Brug vertelt Lebbis over wat hem drijft en hoe hij op tijdens het hardlopen op ideeën komt. De Poelifinario-winnaar vermijdt ... »

Interview Lebbis & Jansen op Lowlands 2011

Lebbis en Jansen, al een jaar of vijf niet meer samen op het podium, kwamen voor Lowlands 2011 voor één keer bij elkaar.Hans en Dolf gaven een interview aan... »

Betaal niet teveel! Weet waar je kaarten koopt

Betaal jij je ook scheel aan kaarten voor Najib Amhali, Theo Maassen en Jochem Myjer? Theaterkaartjes zijn al niet goedkoop, maar door het georganiseerd doorverkopen van ticke... »

Meer nieuws
Lebbis

Lebbis is de helft van het voormalige duo Lebbis en Jansen. Samen met Dolf Jansen maakte hij diverse theaterprogramma's, waaronder veel oudejaarsconferences, en televisieprogramma's.

In het verleden was Lebbis redactielid bij televisieprogramma Dit was het nieuws en vier jaar voor de cabarettafel, Deze week..., onderdeel van het programma Kopspijkers. Sinds 1993 treedt hij ook op als stand-upper voor Comedytrain in Toomler. In het voorjaar van 2002 heeft hij, in samenwerking met Koos Terpstra en het Noord Nederlands Toneel, in de productie Lenny gespeeld, gebaseerd op het leven van de Amerikaanse zeer controversiële comedian Lenny Bruce.

Lebbis bracht in 2003 zijn boekje: Het groot Lebbis Citaten Boek uit, dit populaire boekje bevat allerlei door hem geschreven columns van de afgelopen jaren. Verder maakte hij samen met Peter Heerschop (cabaretgezelschap Niet Uit Het Raam) het televisie programma 127 wensen. Hiervoor reisde hij naar Spanje om meervallen te vangen en stond hij alleen op de top van de Kilimanjaro in Zuid Afrika! In 2004 heeft Lebbis het boek W2P uitgebracht.

De vorm van zijn theatervoorstellingen leunt tegen die van de stand up comedy, maar door de toegenomen diepgang is het de meest actuele versie van het traditionele Nederlandse cabaret. Als solist heeft Lebbis furore gemaakt met zijn programma's Kingsize, Zwart, Vuur, Het Kwaad, Hoe laat begint het Schieten? en BRANDING.

Voor zijn laatste programma BRANDING wint hij in 2011 de Poelifinario. Volgens de jury won Lebbis de prijs omdat hij niet schroomt om levenslessen te geven.



BRANDING (unplugged)
Fotografie:
Fotograaf: Martin Oudshoorn
Interview met KEK van Omroep West (nov '10)
BRANDING (unplugged)
Promofilmpje2 BRANDING
BRANDING (unplugged)
Promofilmpje BRANDING
BRANDING (unplugged)
Persfoto BRANDING (unplugged)
Martin Oudshoorn
Persfoto BRANDING (unplugged)
Martin Oudshoorn

BRANDING (unplugged)

Lebbis speelt Branding in twee verschijningsvormen.

- De eerste maanden zal het een 60 minuten durende Late-Night ‘Unplugged versie' zijn waar Lebbis terug gaat naar de roots. Terug naar de rauwe, geïmproviseerde stand-up comedy met 1 microfoon. Uniek aan deze ‘unplugged versie' is dat er iedere avond ruimte is voor nieuwe stukken, inzichten. Zo blijft Lebbis scherp en verrast hij iedere avond opnieuw zichzelf en zijn publiek. De ‘unplugged versie' is geen try-out voor de ‘gepimpte versie'!  

- De ‘gepimpte versie' is een meer reguliere theatervoorstelling, anderhalf uur, zoals u gewend bent, mooi licht, zoals u gewend bent, afgewogen oordelen.

Downloads

Persbericht Branding  (.doc)
Affiche BRANDING (.pdf)